|
|
STÁLE POMÁHÁME – A TO DÍKY VÁM! DĚKUJEME! |
Příběh o Danečkovi
|
Janička |
Do klokánku byla loni přijata pětiletá Janička s |
Marek |
|
Dominik, náš „Harry Potter“ |
Dominik se v Klokánku v prvních týdnech choval velice odmítavě, agresivně, často plakal, vzpomínal na matku, neuměl komunikovat s dětmi. Odmítal jídlo, „kakal“ do oblečení, vůbec mu to nevadilo, dokonce chtěl pít vodu, kde bylo jeho „pokálené“ oblečení namočeno. Na vše odpovídal „ne, to nesmíš“. Působil jako „zvířátko“. Bylo zjevné, že jeho vývoj je značně zasažen prostředím, ve kterém vyrůstal. Dominik byl od počátku pobytu v zařízení v péči psychologa Klokánku, docházel na logopedii, docházel do mateřské školy. Pečující tety a sociální pracovnice zařízení si všimly, nikoliv učitelky v mateřské škole, že Dominik se vůbec neorientuje v prostoru, nevnímá zcela běžné věci, jako by ani nebyly, jako by je ani neviděl. Byl vyšetřen v odborné oční ambulanci, kde se lékařka při vstupním vyšetření zděsila, ihned obdržel brýle s 10 dioptriemi, jeho diagnóza zněla: závažná oční vada s viditelnosti do 2 metrů. Poté dostal další, speciální brýle, které byly kulaté a barevné, vypadal jako Harry Potter a to mu i zůstalo. Od té doby, co začal nosit brýle, se vše změnilo k lepšímu. Faktem je, že vlastně objevil nový svět, všemu se divil, zakopával. Na svět se usmíval, byl velice učenlivý, vstřícný, rád se mazlil s dospělou osobou, rád si hrál s dětmi. Naučil se chodit na záchod. Dovedl se i vztekat a být zlý hlavně v situacích, kdy nevěděl, co bude dál. Matka za synem přijela pouze jedenkrát, několikrát Sociální pracovnice OSPOD podala návrh k soudu na svěření Dominika do Klokánku a zároveň jsme prostřednictvím Krajského úřadu hledali pro něj náhradní rodinu, což se podařilo. Tento šťastný konec přišel po roce pobytu, Je zřejmé, že za kratší dobu by se nic nevyřešilo. Pro nás je podstatné a zároveň odměnou to, že jsme mohli Dominikovi poskytnout náhradní domov, který mu dal pocit jistoty a bezpečí, odcházel do nové rodiny moc spokojený a šťastný. |
Zpráva o činnosti za rok 2015 |
Dne 13. června 2015 na členském shromáždění odstoupilo vedení FOD v čele s JUDr. Marií Vodičkovou. Po schválení nových stanov FOD, které řešily nové volby a vznik pobočných spolků, byli zvoleni členové nového předsednictva - kolektivního statutárního orgánu Fondu ohrožených dětí a byly schváleny nové směry na příští období, jež měly napomoci vyvést FOD ze současné krize. Nové vedení FOD hned od počátku využilo velkorysé nabídky Advokátní kanceláře Kestlová, Rotterová & Mádr na bezplatné právní zastoupení ve všech důležitých otázkách. Za tuto odbornou pomoc a velmi častou konzultační a metodickou podporu děkujeme. Obdobně využilo nabídku bezplatné odborné pomoci od společnosti DELOITTE na nezávislé posouzení
hospodaření, které velmi pomohlo vedení FOD při orientaci jak dál postupovat, při argumentaci při
odborných jednáních ve věci posuzování závazků FOD Při naplňování schválených směrů v období po členském shromáždění se některé zamýšlené postupy ukázaly jako nerealizovatelné (např. využití prostor v zařízení Klokánek pro vznik péče typu „dětský domov“, dále přeměna poboček a azylových domů na pobočné spolky FOD byla jednoznačně odmítnuta při jednáních na krajských úřadech, které by pobočné spolky neakceptovaly jako pokračovatele poskytování služeb pro účely poskytnutí dotací). Naopak některé další, v červnu 2015 neplánované kroky, se ukázaly jako nezbytné, a tak k nim předsednictvo jako statutární orgán FOD, podle potřeby i po konzultaci s poradním orgánem – Kontrolní komisí FOD, přistoupilo. Konkrétně se jednalo o ukončení provozu pracovišť FOD, na jejichž náklady nebyly získány dotace a ani jiné dlouhodobě perspektivní zdroje financování, dále byl ukončen provoz tam, kde odešel kvalifikovaný personál, služba nebyla podpořena při jednání na příslušném krajském úřadu, náklady na danou službu byly vysoké a zároveň zde byly výhrady ke kvalitě odváděné práce. Pro řešení ekonomické situace FOD a získání prostředků pro úhradu závazků z minulého období bylo nutno přistoupit k prodeji některých objektů, ve kterých byla služba poskytována a byla zahájena jednání s nově vznikajícími spolky – např. zaměstnanců dané služby – o převzetí poskytované služby od roku 2016. V průběhu měsíců červenec – srpen 2015 se podařilo intenzivním jednáním zajistit uzavření nezbytných splátkových kalendářů a díky bezúročné překlenovací půjčce uhradit dlužné daně za rok 2014 a byly získány potřebné doklady o bezdlužnosti FOD. Zástupci předsednictva intenzivně jednali na jednotlivých krajských úřadech a Magistrátu hl. m. Prahy s cílem získat stanoviska o potřebě sociálních služeb a sociálně právní ochrany dětí poskytovaných jednotlivými pracovišti FOD a v duchu získané podpory a vývoje uvnitř FOD zajistit jejich poskytování. Jako závěr z uskutečněné kontroly Magistrátu hl. m. Prahy U vědomí všech těchto skutečností a znalosti o neposkytnutí dotací na služby v roce 2015 předsednictvo postupně v dohodě s našimi pracovišti a krajskými úřady konalo již v průběhu roku 2015 ve věci ukončení poskytování sociálních služeb, a to následovně:
Prodej objektů ve vlastnictví FOD v roce 2015 – důvody, které k němu vedly:
Hostivice – Klokánek, budova je zatížena hypotékou a zástavou u ČMSS; AD Plzeň - projednáno ukončení výpůjčky objektu a její převedení na MÁTA pro rodinu,
z.s., který se stane nástupcem FOD v poskytování služby azylového bydlení.
Dne 9. září 2015 podala členka FOD paní JUDr. Pavlína Vondráčková v zastoupení advokátní kanceláří žalobu o určení neplatnosti odstoupení paní JUDr. Marie Vodičkové z funkce předsedkyně FOD a o vyslovení neplatnosti rozhodnutí přijatých na XXIII. členském shromáždění FOD konaném dne 13. 6. 2015; proběhlo setkání v této věci, uskutečnilo se podání vyžádaných materiálů a vyjádření podle Usnesení soudu, jednání prozatím nebylo nařízeno. |
NEJVĚTŠÍ FINANČNÍ DARY PŘIJATÉ od 1. října 2015 do 30. dubna 2016: |
NADAČNÍ FOND Prezidenta republiky Ing. Miloše Zemana (2 500 000 Kč), MARY KAY CZECH REPUBLIC
(399 466,90 Kč), LETIŠTĚ PRAHA a.s. – dar DOBRÉ SOUSEDSTVÍ (313 000 Kč), pan Jan TŮMA (300 000 Kč),
Martin a Danka KÚŠIKOVI (240 000 Kč), PRAŽSKÁ ENERGETIKA a.s. (200 000 Kč), PRICEWATERHOUSECOOPER CZ a
zaměstnanci (181 000 Kč), LEGO PRODUCTION s.r.o. (175 000 Kč), SLEVOMAT CZ s.r.o. – příspěvky veřejnosti
(163 400 Kč), INVELT s.r.o. (150 000 Kč), C&A MÓDA s.r.o. (113 428 Kč), CS DEVELOPMENT s.r.o.
(100 000 Kč), CHERMON z.s. (100 000 Kč), LIGHTHOUSE SERVICES s.r.o. (100 000 Kč), pan Ing. Dušan PALCR
(100 000 Kč), SUDOP GROUP a.s. (100 000 Kč), ROTARY KLUB Klatovy (80 000 Kč), VYKRUT zahradní služby a.s
(80 000 Kč), MELITRADE a.s. (78 160 Kč), MORAVA GOLF TOUR - Petr SOBOTKA (77 000 Kč), 2 JCP a.s.
(75 000 Kč), POTEX s.r.o. (74 000 Kč), DRFG a.s. (70 000 Kč), MÍČA & HARAŠTA s.r.o. (70 000
Kč), SELS s.r.o. (70 000 Kč), SKF CZ a.s. (70 000 Kč), PROACT CZECH REPUBLIC s.r.o. (66 800 Kč),
MAXPROGRESS s.r.o. (60 000 Kč), pan Zbyněk VOTOČEK (60 000 Kč). Dary ve výši 30 000 Kč věnovali: Dary ve výši 20 000 Kč věnovali: Dary ve výši 15 000 Kč věnovali: Dary ve výši 12 000 Kč věnovali: Dary ve výši 10 000 věnovali: |
NADAČNÍ DARY PŘIJATÉ od 1. října 2015 do 30. dubna 2016: |
Nadace NAŠE DÍTĚ (700 000 Kč), Nadace RSJ (104 942 Kč), Nadace SYNOT (31 900 Kč), Nadační fond PRO DĚTSKÝ SMÍCH (10 000 Kč). Děkujeme. |
DOTACE MINISTERSTEV, KRAJŮ, MĚST, OBCÍ A ORGANIZACÍ: |
MPSV – mimořádná dotace na řešení krizové situace FOD (20 000 000 Kč), Krajský úřad MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE (222 333 Kč), Město KROMĚŘÍŽ (250 000 Kč), MĚSTSKÁ ČÁST PRAHA 8 (75 000 Kč), Město ČESKÁ TŘEBOVÁ (52 500 Kč), Město KLATOVY (50 000 Kč), Město JANOVICE nad Úhlavou (40 000 Kč), Město SUŠICE (40 000 Kč), Statutární město TEPLICE (40 000 Kč), Statutární město OPAVA (39 000 Kč), Statutární město PARDUBICE (37 300 Kč), Obec MODRAVA (15 000 Kč), Město ČÁSLAV (10 000 Kč), Město HOSTIVICE (10 000 Kč), Město KDYNĚ (10 000 Kč), Obec ŠUMVALD (10 000 Kč) a Obec VILÉMOVICE (10 000 Kč). Děkujeme. |
NEJVĚTŠÍ VĚCNÉ DARY od 1. října 2015 do 30. dubna 2016: |
DELOITTE ADVISORY s.r.o. (677 500 Kč – poradenské služby v oblasti finanční restrukturalizace), ELEKTROWIN , a.s. – projekt Jsem zpět (500 000 Kč – elektrické spotřebiče včetně servisu) EFES s.r.o. (365 882 Kč – ovoce, zelenina, zboží pro Klokánky), NEW YORKER CZ s.r.o. (307 713 Kč – textilní zboží), RADIO UNITED SERVICES s.r.o. (276 669 Kč – odvysílání reklamních spotů), pan Mgr. Michael JOHN, MBA (200 000 Kč – služby), paní PhDr. Dagmar CRUZOVÁ (187 000 Kč – ložní povlečení, oblečení, obuv, výtvarné potřeby), MICHAL BRANDL – DRŮBEŽÍ SEN (100 000 Kč – potravinářské výrobky), JIVA TRADE s.r.o. (100 000 Kč – lékárenské zboží), HUSKY CZ s.r.o. (75 224 Kč – sportovní vybavení), ČESKÁ UNIE SPORTU (41 600 Kč – 20 vstupenek na plavání), CHOCEŇSKÁ MLÉKÁRNA s.r.o. (40 086 Kč – mléčné výrobky), POTRAVINOVÁ BANKA (35 698 Kč – národní potravinová sbírka 2015), MYQ s.r.o. (33 000 Kč – poukázky na obuv pro děti), DAMCO CZECH REPUBLIC s.r.o. (30 000 Kč – vybavení bytů, vánoční dárky), pan Zdeněk ALTYNSKI (25 000 Kč – zapůjčení aparatury a ozvučení akce – křest Kalendáře pro Klokánek Teplice a Ústí nad Labem), CTR ALBERTOV a.s. (20 785 Kč – lednice, vysavač, mikrovlnná trouba a další vybavení domácností Klokánek), pan Radomír SIKORA (20 162 Kč – potraviny a drogerie), LIDOVKA – U KLÁŠTERA s.r.o. – pan Pavel Mánek (20 000 Kč – dětské oblečení), FRISOR KLIER správní s.r.o. (18 440 Kč – kadeřnické služby pro Klokánek), NOKIAN TYRES s.r.o. (17 420 Kč – zimní pneumatiky), pan Antonín DROZDA (16 057 Kč – celoroční servis – deratizační a desinsekční služby), BERNDORF & BADERBAU s.r.o. (15 000 Kč – vánoční dárky pro děti), RESTPOINT s.r.o. – Prague catering (14 900 Kč – catering), BPS BICYKLE INDUSTRIAL s.r.o. (12 529 Kč – jízdní kola pro Klokánek), HENKEL ČR s.r.o. (12 449 Kč – výrobky kosmetika pro děti a dospívající), NADĚJE Plzeň (12 249 Kč – potravinová pomoc), pan Josef HRABAL (11 200 Kč – fotografické služby a fotografie), EMBA s.r.o. (10 890 Kč – pákové pořadače), RVP ELEKTROTEST s.r.o. (10 621 Kč – revize elektrospotřebičů), paní Miluše FOUSKOVÁ (10 057 Kč – dětská obuv), AMIL COMPANY a.s. (10 000 Kč – výroba, montáž, doprava žaluzií pro Klokánek), paní Zuzana BAUEROVÁ (opakovaný nákup potravin do Klokánku), paní D. DLUHOŠOVÁ (náramkové hodinky – 12 kusů) a Národní kulturní památka VYŠEHRAD (spolupořádání akce „křest kalendáře Klokánek – Hostivice 2016“). Děkujeme. |
DĚDICTVÍ: |
In memoriam děkujeme zesnulé paní Květuši Strýčkové za odkaz finanční hotovosti ve výši 134 440 Kč a obrazu, jehož prodejem FOD získal 16 575 Kč, zesnulé paní Marianě Votíkové za odkaz bytu v obci Bílá u Českého Dubu, jehož prodejem FOD získal 400 000 Kč. Děkujeme. |
KLOKÁNKOVI DO KAPSIČKY: |
Za období od 1. 10. 2015 do 30. 4. 2016 bylo pokladničkami umístěnými v předchozím roce za podpory společnosti Alliance Healthcare s.r.o. v lékárnách získáno 216 954 Kč, výtěžek z pokladniček je určen na podporu projektu Klokánek. Děkujeme mnohokrát všem dárcům, kteří do našich kasiček přispěli a lékárnám za pokračování veřejné sbírky. |
Můžete přispívat také pravidelně každý měsíc po dobu jednoho roku. Stačí odeslat dárcovskou SMS ve tvaru DMS ROK FODKLOKANEK na číslo 87 777 a každý měsíc vám bude automaticky odečtena částka 30 Kč. Více na www.darcovskasms.cz. Děkujeme! |
Zpravodaj FOD – číslo 2/2016 (vyšlo v květnu 2016), vydává rada FOD se sídlem: Na Poříčí 1038/6, 110
00 Praha 1, IČ: 00499277, tel./fax: 224 236 655, krizová linka pro ženy, které tají těhotenství: 776 833 333, e-mail:
fod@fod |
Kde není umění, tam se nic nezmění. |
|
Projekt KLOK.ART a KLOK.FAME vznikl s cílem finančně podpořit provoz Klokánků, které provozuje Fond
ohrožených dětí. |
KOMU PROJEKT POMÁHÁ? |
• Ohrožené děti Z projektu financujeme zařízení Klokánek. • Mladí čeští umělci – v rámci projektu KLOK.ART Propagujeme je a jejich dílo a dáváme jim možnost využít svůj talent k pomoci dětem, které ji potřebují. • VIP osobnosti – v rámci projektu KLOK.FAME Nejen mediálně známé, ale také inspirativní osobnosti různých oblastí, které mají co říct. • Společnosti, které podporují náš projekt Propagujeme je v rámci projektu, dáváme možnost získat si nové zákazníky, ale i uznání společnosti za to, že pomáhají (a zároveň vkládají minimum svého kapitálu nebo práce). • Široká veřejnost/zákazníci Koupí našeho esteticky zajímavého výrobku podpoří smysluplný projekt a navíc získají krásný a důstojný předmět. |
IDEA PROJEKTU |
Vytvoříme kvalitní, designové a nositelné věci, které budou chtít lidí oblékat nebo používat.
Například trička, ale i plátěné tašky, notesy, hrnky apod. První kampaň začala v dubnu 2016. Budeme pracovat se dvěma koncepty:
Koncept budeme obměňovat jedenkrát za 3 měsíce. První umělec, který s námi bude na projektu KLOK.ART spolupracovat, je věhlasný PASTA
ONER.
Koncept budeme obohacovat o nové osobnosti a jejich myšlenky každé 2 měsíce. |